آرشیو آبان ماه 1396

كلينيك تخصصي كاشت مو و زيبايي ايران نوين

جوانسازي پوست

۱۵۴ بازديد

جوانسازي پوست يا شاداب نمودن پوست علم نويني است كه در دهه اخير بسيار سريع محلي ثابت و مطمئن را در علم پزشكي و زيبايي پوست و صورت كسب نموده است و به يكي از پر در آمدترين و پر مخاطب ترين علوم و رشته هاي زيبايي و پزشكي تبديل شده است.

جوانسازي پوست در حالت كلي از روش هاي مختلف و تخصصي اي به وجود آمده است كه برخي از آنها در طب سنتي و به صورت گياهي مشتق شده و برخي ديگر به صورت علمي و با استفاده از ابزارها و دستگاه هاي نوين و دقيقي كه صرفا جهت ارائه خدمات در اين منظور وارد عرصه پزشكي و زيبايي شده اند.

كليه روش هايي كه منجر به لك بري و يا حذف آكنه هاي موجود در نقاط مختلف پوست شود زير مجموعه اي از جوان سازي پوست مي باشند. همچنين رفع گودي يا سايعي زير چشم و همچنين درمان و رفع زائده هاي پوستي نيز در اين مقوله ميگنجد.

با پيشرفت روز افزون اين علم از متدها و روش هاي جوانسازي پوست به امري مرسوم و همه گير تبديل شده اسا و همه روزه روش هاي جديد تر و كم خطر تري در اين مورد وارد بازار پزشكي ميشود.

از روش هاي معمول و قابل انجام در خانه در اين مقوله مي توان به جوانسازي پوست با يخ اشاره نمود كه روشي سنتي نيز به حساب آمده و اكثرا در مواردي كه پوست شخص دچار آفتاب شوختگي شده باشد كاربرد دارد.

البته اين روش پاسخگوي آفتاب سوختگي هاي شديد و عميق نمي باشد بلكه تنها جهت سوختگي هاي سطحي كاربرد دارد و در موارد عميق تر و جدي تر لازم است از روش هاي ديگر با نظر پزشك متخصص و پس از معاينه استفاده نمود.

معمولا تكه هاي يخ در ميان يك پارچه پنبه اي قرار داده شده و بر روي محل سوختگي به آرامي قرار داده ميشود.

جهت اطلاعات بيشتر در اين مورد و همچنين آشنايي با روش هاي ديگر جوانسازي پوست مي توانيد به سايت  رسمي كلينيك زيبايي ايران نوين مراجعه نماييد.